onsdag 31 augusti 2011

Barnmorskan!

Idag ska jag till barnmorskan vid 12.30 :) idag ska vi ta lite prover, mäta magen, lyssna på hjärtludet samt skriva förlossningsbrev. Eftersom det är första barnet & jag har nada aning om vad man skriver i ett förlossningsbrev så erbjöd sig barnmorskan att hjälpa mig! :-) vill ju inte missa något viktigt... 


Efter mötet blir det en snabbis på Lidl. Måste inhandla potatis, morötter, paprika & mjölk :D
Tänkte göra kycklinggryta till middag med "bandspagetti" det heter säkert något annat men jag har alltid sagt "bandspagetti" iaf... 


Får skjuts av Ida denna gång! Ida är pappas frus dotter. Jätte gulligt av henne & ställa upp. Frågade henne i sms vad hon ville ha i soppa pengar. Men hon ville inte ha något. Så jag sa att jag kunde kanske köpa något från affären. Om hon saknade något. Tex bröd el så. Men det fick jag bestämma :p haha. Tokig hon är. Inte kan väl jag avgöra vad hon ska ha o ej..


Får hoppas att det går bättre & göra maten idag än igår. Mitt i matlagningen var jag tvungen & gå på toa. Var borta typ 2sekunder och när jag kom tillbaka hade smöret samt mjölken i kastrullen runnit över och brandlarmet hoppade igång! Herregud vad det tjöt. Och panik fick jag innan jag kunde få tyst på det :-/ tänkte snart kommer väl grannarna och undrar om det brinner... Det hade varit typ PINSAMT. Glömde totalt bort kastrullen medan jag gick på toa. Haha! Aja så kan det gå ^^ stackars Bolt, vår katt som blev LIVRÄDD! :$ 


Nej nu ska jag nog avrunda här och käka frukost samt se på Tv. Följer halv åtta hos mig slaviskt nu... Sen göra sig klar för att åka till BM.


Ha en bra dag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar