torsdag 1 september 2011

BB "påsen"

Eftersom jag & älskling flyttar till ett hus i slutet av september så har vi packat väldigt mycket redan. Tyvärr lika så samtliga barnkläder & lite annat smått & gott till bebisen <3 plötsligt insåg jag att jag inte ens har packat BB väskan :o även om känslan säger att vi kommer hinna flytta och komma i ordning innan lillen kommer så kan man aldrig vara 100% säker på saken. För han kan gärna komma dagarna innan eller i värsta fall mitt i flytten ;-)

Och jag har ingen vidare lust & gå igenom alla 10 flytt kartongerna där nere i förrådet så jag har försökt förtränga det där med BB väskan. Jag har tänkt att det säkert ordnar sig oavsett hur det än blir.

Men har inte riktigt kunna släppa tanken. För tänk om :) som tur var så fann jag en flytt kartong här uppe i lägenheten med lite bebis kläder så nu har jag rensat ut dom minsta storlekarna och packat min BB "påse" haha. Just för tillfället har jag ingen väska så jag har tagit en påse så länge. Bättre än inget! Måste införskaffa en bra och rymlig väska sen.

Än så länge har jag packat ner detta,


  1. Blöjor (vet att man får även på BB, men tar med extra ändå)
  2. Våtservetter
  3. Nappflaska
  4. Jeans 
  5. En tröja
  6. Body (2-3st)
  7. Två par mjukare byxor än jeansen 
  8. "Pyjamas" 
  9. Strumpor 
  10. Converse skorna
  11. Snuttefilten (med kanin) 
  12. Mössa
Har tagit med lite extra kläder eftersom man inte vet vad han drar för storlek när han är föds. Kan vara en knubbis el "normal" viktig. Hehe. Samt att man inte vet hur länge jag måste stanna... Förhoppningsvis får vi åka hem efter 6timmar el 24. Beror på vad klockan är på dygnet :-) 

Som ni kanske märker så är inte allt nedpackat. Det fattas lite saker. Men då har vi en början fall bebis vill titta ut innan flytten och innan vi kommit i ordning *ler* jag hoppas på att vi hinner flytta och komma i ordning. För jag vill ta med dom "rätta" kläderna det vill säga det som ligger i kartonger i förrådet. Där ligger favoriterna. Det som låg här uppe är dom "mindre" favoriterna... Aja huvudsaken han får kläder :-D

Nu ska jag avrunda skrivandet för idag. Ska se på Tv (Kniven mot strupen) och sen sova! Är fruktansvärt trött :( uch inge kul och vara såhär trött jämnt och ständigt.. Men snart så är bebis här, då blir allt bättre...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar